Citromos-mentás tészta



Ebédre még sem lehet mojitót fogyasztani, illetve lehet, de a stílusos alkoholizmus nem témánk, ezért a mojitóhoz kb. legközelebb álló pastát állítottam össze egy hőségtől alélt nőnek.

Meg aztán elégedetlen voltam a teraszon teperő mentabokrommal is, sok száron sok kicsi levelet terem, nem is igazán szép, gondoltam ráfér egy kis trimmelés, lenyírtam a háromnegyedét, alig győztem csipegetni az apró leveleket a szárról.
A mentával való főzés nem egyszerű műfaj. Szokták párosítani sonkával, esetleg paradicsomszószba teszik egy kis pikáns íz végett, de vigyázni kell vele, akárcsak a bazsalikommal, mert hamar ízetlen zöld levél lesz belőle. Ha meg sikerül kihozni az ízét, akkor meg foghatod a fejed, mihez illesszed.
Az előzetesen kiguglizott mentás tésztareceptek mind egy irányba mutattak: fehérbor, csibeleves, tejszín – ez ágyaz meg a mentának. Én sem bonyolítottam túl: a következőket tettem:
Mindenekelőtt feltettem a tésztavizet, majd apróra vágtam két kis salott-hagymát, némi vajon összeszottyasztottam. Amikor már semmi tartás nem volt bennük, ráöntöttem másfél deci vizet, és abba beledobtam egy fél csibehúsleves-kockát. Majd ráöntöttem másfél deci fehérbort, és ezt a lét nagy lángon forraltam kb. 10 percig, amíg a harmadára nem redukálódott.
Akkor kicsit sóztam, borsoztam, egy kézi sajtreszelővel belereszeltem egy citrom teljes héját, beleöntöttem másfél deci főzőtejszínt és azzal összeforraltam, majd beledobtam a nagy csokor gorombára vágott mentát, és reszeltem rá parmezánt. Ekkor már kicsire állítottam, esetleg teljesen lezártam a lángot. Leszűrtem a linguinét – más hosszú tésztával is működnie kell – és egy kis olívát locsoltam rá, majd beledöntöttem a serpenyőbe, és összekevertem a szósszal. A tetejére öntöttem két nagykanál főzővizet, és lefedtem, hadd álljon.
Kellemes tészta lett, de ne gondoljuk, hogy olyan visszafogott íze volt. A főtt sós menta nemcsak petrezselyemszerűen zöldség-ízű lesz, de némi keserűség is előkerül belőle. Nem egy Wrigley’s-es ízvilág, de finom. Ehhez a citrom nagyon kell, de a héj nem biztos, hogy eleget ad belőle. Ha még egyszer csinálnám, a félkész szószba is csepegtetnék némi citromlevet.

Hozzávalók:

Fél kiló hosszú tészta (linguine, spagetti, bavette, makaróni, stb)
Két kis salott-hagyma
Másfél deci csirke alaplé
Másfél deci száraz fehérbor
Másfél deci főzőtejszín
némi só, csipet bors
Egy egész citrom lereszelt héja
Nagy csokor menta (petrezselyemmel keverhető)
Parmezán



 

süti beállítások módosítása