Sütőtökös olívalevél



Halloween jócskán elmúlt, de a sütőtök még szezonális, pont elkaptam egy pasta-kompozícióra. A neten talált változatok valahogy nemigen voltak szimpatikusak, ezért a saját utamat jártam.


A sütőtököt eddig főképp köretként készítettem húsokhoz fokhagymásan. Most is így kezdtem. Egy közepes sütőtök felét meghámoztam és 2X2 cm-es lapocskákra vágtam. A lapocskákat vaj és olíva keverékén megsütöttem, a vége felé hozzáadtam 7 gerezd hosszában kettévágott fokhagymát – épp csak egy kicsit süljenek meg, de már teljesen puhák legyenek. A sütőtöket addig kell sütni, amíg roppanósak nem lesznek, némileg meg nem prökölődnek, de meg kell állni, mielőtt teljesen krémesek lesznek. A végén egy kis szerecsendiót reszeltem rá.

Közben két szelet száraz kenyeret széttördeltem és a fűszerdarálóba tettem pár szem koriander, rózsabors és egy gerezd kis fokhagyma kíséretében. Ebből finom darát készítettem, amit aztán zsiradék nélkül egy tepsiben megpörköltem.

Erre a barnuló morzsára szedtem ki a 15 perc alatt al dentére főzött spenótos olívalevél tésztát, ami az egyik legsűrűbb, legnehezebb tészta, amit ismerek. Megkevertem, hogy a tészta felvegye a morzsát, majd rászedtem az elkészült sütőtököt is. Összeforgattam, egy kis vajat, sót és két nagykanál főzővizet tettem rá. Aztán egy kis tejszínt. Igaz, hogy így némileg összemostam a szép zöld-sárga színkompozíciót, de legalább finom lett.



Parmenzánt szórtam a tetejére.Van benne roppanós, rágós és szinte folyós állagú alapanyag, íze édes tökös és fokhagymás, de némileg illatos, csiklandós a koraindertől és a szerecsendiótól.
 

Hozzávalók:

30 dkg sütőtök
8 gerezd fokhagyma
Vaj,
Olaj
25 dkg olívalevél vagy más sűrű, kis formájú spenótos tészta
Egy-két szelet száraz kenyér
Koriander
Szerecsendió
Rózsabors

Parmezán

 

süti beállítások módosítása