Tejszínes-húsos gobbetti




A Más Tészta első éve alatt nagyjából kifőztem magamból az előző évtizedekben összegyűlt tésztagondolatokat, ezért az utóbbi időben kicsit nehezebben jöttek az új receptek, de most váratlan irányból kapott új lendületet a kísérletező szellem: kiolvadt a hűtőm, mert nyitva hagytam az ajtaját éjszakára.
 


Így az ölembe hullott többek közt egy fél kiló darált disznóhús, és nem volt nagy kedvem sokadszorra is eljátszani a paradicsomos-húsos szószok keleties vagy olaszos változatait és a köztük húzódó tánclépéseket – fehéret akartam. Körülnéztem a neten, a Locatelliben, de sehol nem találtam értelmes válaszra ezért nekiláttam magam feltalálni a receptet.

Egy faj apróra vágott vöröshagymát és 5 nagy gerezd fokhagymát megpirítottam olajon. A darált húst felöntöttem és összenyomkodtam 2 deci tejjel, valamint jól megszórtam összemorzsolt szecsuáni borssal és rozmaringporral. Ahogy a hagyma megfelelő állapotba került, rádöntöttem a darálthúst, és megsütöttem. Félúton ráloccsintottam egy deci metaxát, ami hamar elpárolgott, aztán egy kis majorannát, fahéjat és egy kevés morzsolt currylevelet. Igyekeztem némi pörköltséget produkálni a húsra, de mielőtt ez az irány elharapózott volna felöntöttem egy deci tejjel, majd rányomtam 2 dl tejszínt. Ebbe belereszeltem egy negyed szerecsendiót, morzsoltam bele közepesen sok zsályát, és nyomtam rá még egy gerezd fokhagymát.

Amikor készen lett a kísérleti jelleggel kiválasztott gobbetti, beleforgattam a szószba, és kiderült, hogy noha formára közel ideális, ízre egyáltalán nem illik hozzá – a gobbettiben valószínűleg rengeteg tojás van, és van némi kukoricadara íze, vagy valami más nagyon földes gabonás jellege, ami homlokegyenest szembemegy a tejszínes hús édeskés, illatos mesés ízvilágával. Ami amúgy levett a lábamról. Ehhez a szószhoz ideális volna mondjuk egy egyszerű magyar csigatészta vagy fusilli.

Hozzávalók:
fél kiló darálthús
3 dl tej
2dl tejszín
1 vöröshagyma
6 fej fokhagyma
1 dl metaxa
szecsuáni bors, fekete bors, só
rozmaring, majoranna, curry levél, zsálya, fahéj, szerecsendió,
cssigatészta/fusilli/farfalle/gobbetti

 

süti beállítások módosítása