Chilis-mangós királyrák Miskolcon

A márciusban megnyitott Zip’s Brewhouse a miskolci belvárosban igyekszik kitűnni a magyar sörözői vendéglátás átlagos színvonalából, ami nem egy óriási feladat, pláne, ha az embernek egy olyan pöpec kis sörüzem van az étterem végében, mint nekik. Annyi biztos, hogy sörözőként és sörtechnológiai bemutatóteremként vetélytárs nélkül állnak az országban. De milyen a tésztájuk?


Amikor először ott jártam, akkor az ellenállhatatlanul hangzó chilis-mangós királyrákot választottam tönkölybúzás szélesmetélttel. Ahogy megjelent, szép volt akár a királykisasszony, alig győztem fotózni, de miután a bemutatkozás örömén túl voltunk, úgy éreztem, nem tud túl sokat nyújtani. A látvány által beígért ízkontrasztok nem jöttek igazán létre. Talán a mangótól vártam túl sokat, de a kompozíció nem volt sem igazán pikáns, édes, csípős. A rák rendben volt, a többi csak úgy rá volt aggatva.



Másodszor a sokkal józanabb 4sajtos gnocchit választottam mángolddal, ami messze nem volt annyira kihívó, viszont ízre, állagra sokkal kifinomultabb alkotásnak bizonyult. A sajtszósz szépen el volt találva, nem lógott ki egyik sajt sem, a mángold meg tökéletesen ellensúlyozta a sajt és a kecsesen ruganyos gnocchi tömősségét. Közben azt is megtudtam, hogy a királyrákos álom hamarosan lekerül az étlapról – ezek szerint nekik is feltűnt, hogy túl nagy a külcsín és a belbecs közti ellentét.

 

süti beállítások módosítása