Avokádókrémes tészta

Láttam egy jó kis ismeretterjesztő filmet az avokádó szüreteléséről. Azon kívül, hogy érdekes volt a dokumentumfilm, rájöttem, hogy én még nem is dolgoztam ezzel a gyümölccsel, és már igazán kipróbálhatnám. Elkezdtem receptek után keresgélni. Szombaton elmentem a Culinaris nevű delikáteszbe, ahol vásároltam például olasz olívaolajat, francia sajtot, portugál szardellát, avokádót, bazsalikomot.

A nagyon tápláló, sok fehérjét és olajat tartalmazó avokádó húsát nyersen fogyasztják. Az avokádó megfőzve keserű, az éretlen termések pedig mérgezőnek számítanak. A terméseket a betakarítás után 1–2 hétig tárolni kell, hogy az megpuhuljon. Legközelebb elkészítem belőle a mexikói guacamole-t, de most tésztázzunk. :D

avokádókrémes tészta 1. kész 1000.jpegFotó: KockacZukor

Hozzávalók:

300 g Gyermelyi Vita Pasta spagetti

2 db avokádó

1 citrom leve

2-3 gerezd fokhagyma

parmezán ízlés szerint

fél marék bazsalikom

1-2 ek olívaolaj

2-3 ek tejszín

só, bors

 avokádókrémes tészta 2. kész 1000.jpegFotó: KockacZukor

Elkészítés:

A tésztát al dente állagúra főzzük.

Az avokádót meghámozzuk és darabokra vagdossuk. Beletesszük daráló gépbe, és hozzáadjuk az összes többi hozzávalót is, majd pépesítjük az egészet.

Összeforgatjuk a tésztával, és a maradék parmezánnal megszórjuk.

 

Ti hol vásároljátok a külföldi gyümölcsöket és zöldségeket?

 

- KockacZukor -

 

süti beállítások módosítása