Tészta diós szósszal

Nemrég meglátogattam egy barátomat, aki éppen egy régi házat újít fel. A még kezeletlen és ápolatlan kertjében egy embernagyságú rozmaringbokor volt. Azonnal elkezdtem csipkedni a kis ágakat. Felfedeztem nála mentát is. Hát persze, hogy abból is magammal kellett hoznom egy csokorral.

A rozmaring nagyon különleges ízeket eredményez gorgonzolával, tejszínnel és dióval házasítva. Csodálatos barna szószt készítettem, és különleges ízvilágú ebédet varázsoltam az asztalra, mindössze 20 perc alatt. :) Bár a borokhoz nemigen értek, a hűsítő roséfröccsel biztosított volt a diófa alatti ebéd utáni lazulás. :)

tészta diós szósszal 1 kész 1000.jpgFotó: KockacZukor 

Hozzávalók:

250 g Gyermelyi Vita Pasta orsó

2 marék dió

10 dkg gorgonzola

2 dl főzőtejszín

1 ek vaj

1 csipet só

 

Elkészítés:

A tésztát kifőzzük.

A durvára tört diót vajon megpirítjuk, majd hozzáöntjük a tejszínt, és a feldarabolt gorgonzolát. Addig kevergetjük, amíg a sajt fel nem olvad, és amíg a szósz be nem sűrűsödik. (Nekem egy icipici só kellett még bele, de óvatosan, mert a sajt már sós.) Rozmaringot szórunk bele.

A tésztát összekeverjük a diós szósszal.

tészta diós szósszal 2 kész 1000.jpgFotó: KockacZukor 

Mi a kedvenc nyári tészta ételed?

- KockacZukor -

 

süti beállítások módosítása