Tojásos krumplileves rövidmetélttel

Bár hideg van, mégis vágytunk egy sétára a szabadban. Elmentünk hát Dobogókőre, és tettünk egy nagy kört az erdőben. Fagyos volt a táj, láttam a hidegben a lehelletem. Nagyon jól esett a mini túra, de úgy átfagytam, hogy egy idő után már csak egy forró levesről tudtam fantáziálni. Ahogy visszaértünk a menedékházhoz, ettünk is egy forró gulyást. Annyira jól esett, hogy másnap otthon is készítettem egy finom levest, amit ebédre elszürcsölhettünk. :-)

krumplileves_kesz_700.jpgFotó: KockacZukor

Hozzávalók: 

  •          150 g Gyermelyi 4 tojásos rövidmetélt
  •          4 db nagy krumpli
  •          4 db tojás
  •          1 szál vastag póréhagyma
  •          2 l zöldségleves
  •          majoranna
  •          4 dl krémes joghurt
  •          só, bors
  •          szerecsendió 

 

Elkészítés: 

A tésztát kifőzzük. 

A krumplit meghámozzuk, megmossuk, nagy darabokra vágjuk. A póréhagymát megtisztítjuk, és azt is darabokra vágjuk. Felhevített vajon egy lábosban a krumplit és a hagymát is megpároljuk, majd felöntjük a zöldséglevessel. Közepes hőmérsékleten főzzük 20-30 percig. A zöldségeket összeturmixoljuk, és beleöntjük a krémes joghurtot is. Fűszerezzük, majd hozzáadjuk a tésztát.

A tojást megfőzzük, és tálaláskor szeletelve a levesbe tesszük.

Ha Te is szereted a leveseket, akkor készítsd el ezt a receptet is:

http://masteszta.blog.hu/2014/10/08/sargaborso_kremleves_rovidmetelttel 

 

- KockacZukor -

 

süti beállítások módosítása