Pulykás, lencsés tarhonya paradicsomszósszal

A minap azt a feladatot kaptam, hogy írjak pár sort magamról, amit a legfontosabbnak gondolok. Mindig azt hittem, hogy sima ügy, én jól bánok a szavakkal, egy ilyen feladat nem foghat ki rajtam. Rosszul hittem. Csak néztem a fehér képernyőt, és nem tudtam honnan kezdjem, hogyan kezdjem, hogyan is mutatnám be magam teljesen idegenek számára. "A fotóim beszélnek helyettem..." - ennyivel el akartam intézni, de sajnos ez így nem felelt meg. Annyira törtem a fejem, hogy egy idő után inkább felálltam, és kimentem a konyhába, hogy elkészítsek egy saját receptet.

pulykas_lencses_tarhonya_1_kesz_700.jpgFotó: KockacZukor

Hozzávalók:

  • 200 g Gyermelyi tarhonya
  • 450 g darált pulyka
  • 250 g lencse (konzerves vagy áztatott)
  • 3 kis fej vöröshagyma
  • 3 ek étolaj
  • 1-2 ek sült hús fűszersó
  • 1 ek margarin
  • panírmorzsa
  • 4 dl paradicsompüré
  • 2 ek étkezési keményítő
  • 1 db tyúkhúsleves kocka
  • 2 ek porcukor

Elkészítés:

A tarhonyát kifőzzük, és egy nagy keverőtálba tesszük.

Egy serpenyőben olajon megpirítjuk a kockára vágott vöröshagymát, amihez hozzáadjuk a pulykahúst is. Ha a hús már kifehéredett, hozzáadjuk a lencsét is – én konzerves lencsével dolgoztam, de lehet áztatni is. összekeverjük a rotyogó keveréket a sült húsra szánt fűszersóval, majd a tarhonyához keverjük.

Egy közepes, illetve nagyobb tűzálló tálat kikenünk margarinnal és kiszórjuk panírmorzsával, majd beletöltjük a húsos, lencsés, tarhonyás keveréket. Előmelegített légkeveréses sütőben sütjük, 180 fokon kb. 30 percen át.

Amíg a sült tarhonya elkészül, addig elkészítjük a paradicsomszószt. A paradicsompürét felforraljuk, hozzáadjuk a tyúkhúsleves kockát, a porcukrot és az étkezési keményítőt. Simára keverjük, és addig főzzük, amíg sűrű szószt kapunk.

A paradicsomszószt tányérra merjük, arra tesszük a közben összesült pulykás, lencsés tarhonyát.

Isteni finom!

pulykas_lencses_tarhonya_2_kesz_700.jpgFotó: KockacZukor

 

Sült tészta máshogy. Nézd meg ezt a receptet is:

 http://masteszta.blog.hu/2014/11/05/sok_sajtos_sult_teszta

 

- KockacZukor -

 

süti beállítások módosítása