Savanyú tojásleves

Az idei tél első hóesése volt tegnap. Sajnos mire leért a földre, el is olvadt, mégis olyan szép volt. A hó egyre erősebben esett... majd átalakult havas esővé és esővé, ami egész napos szürkeséget hozott magával. Amennyire szívesen néztem a havat, annyira nem volt kedvem az ablakot megközelíteni a lehangoló színek láttán. Inkább bevonultam a konyhába, és készítettem egy nagyon gyors, laktató finomságot, amit gyerekkoromban sokszor ettem, de valahogy elfelejtődött azóta. Mára kisütött a nap, így irány a friss levegő! De előtte még befalok egy újabb tányér forró, savanyú rántott levest. ;-) 

1_kesz_tojasleves_jpg-700.jpegFotó: KockacZukor

Hozzávalók:

  • 2 marék 8 tojásos Gyermelyi cérnácska
  • 3 tojás
  • 3 ek étolaj
  • 3 ek liszt
  • 3 kisebb babérlevél
  • őrölt paprika
  • őrölt kömény
  • 1 db leveskocka
  • bors
  • ecet

Elkészítés:

A tésztát kifőzzük.

A lisztből és az olajból rántást készítünk, majd felöntjük 1 liter vízzel. Fűszerezzük babérlevéllel, köménnyel, sóval, borssal és őrölt paprikával. Miután a leves elkezdett forrni, a 3 felvert tojást belekeverjük, és folyamatos kevergetés mellett még egy kis ideig főzzük. Én savanyún szeretem ezt a levest, így ecettel ízesítettem. Tálaláskor tehetjük hozzá a cérnácska tésztát.

Illatos, meleg, finom. Imádom. :-)

Korábbi receptjeink is rejtenek kincseket:

http://masteszta.blog.hu/2015/09/23/lencsekremleves_chilivel_es_citrommal

- KockacZukor -

süti beállítások módosítása