30 perces barackleki

Ősziből sosem elég! Legyen még egy őszis téma a hétre a keddi varázsszőnyegek után: a lekvár! Talán ti is sokan sóvárogva nézitek a Facebookon, ahogy ismerőseitek büszkén posztolják az éves befőzésük eredményét, és talán rosszul is érzitek magatokat, mert ti még sosem mertetek belevágni? Be kellett érnetek a bolt polcáról levett lekikkel? Na, ennek most vége, mert amióta Jamie Oliver egyik, témához kapcsolódó főzővideóját láttam, meggyőződésem, hogy igenis, lehet fél óra alatt JÓ (!!!) lekvárt főzni!

9666828755_1d802ae428_c.jpg

Nem kell órákig rotyogtatni, kavargatni a főzetet, és nem feltétlenül lesz az istennyila is tiszta csuszpájz a konyhában egy ilyen műveletkor. Én tavaly is készítettem néhány üveggel, és holnap is rászánom azt a harminc percet, hogy nem az FB poszt, hanem a szűk kis családom kedvéért saját dzsemet kanalazhassunk a vajas kenyérre... :) Mivel cukrot nem fogyasztunk, ezért édesítővel készítem. Persze Anyukám erre rögtön felkapja a fejét: "de akkor mitől sűrűsödik majd be?" Nos, saját magától, elvégre a főzelékbe sem kell rántás erre a célra, nem igaz? ;)

9668996248_111dd4b326_c.jpg
A gyümölcsöt felteszem főzni egy lábasban, édesítem tetszőleges édesítőszerrel, ízlés szerint, majd, amikor már rotyog egy pár perce, és úgy látom, hogy a gyümölcshús teljesen átpuhult, megijesztem egy kis dzsemfixszel (de el is hagyható), keverem még két percig, és lezárom. Aki szép simán szereti (én is így szoktam), az ezen a ponton botmixerrel átpürésítheti a főzetet, de meghagyhatók a nagyobb darabok, ha rusztikusan kedvesebb a szívednek. Ennyi. Ugye nem volt nehéz? Mehet a kifőzött üvegbe. Mivel nálunk képtelenség elrakni "télire", mert pár nap alatt elfogy, ezért nem szoktam tartósítani, fordítgatni, dunsztolgatni sem. Szombaton elkészítem, szerintem vasárnap estére már két üveggel kevesebb is lesz. :)

Kép forrás: livingsweetmoments

süti beállítások módosítása