Bögrés, kefires süti áfonyával

Ma délelőtt a szemetet vittem le a földszintre, amikor megcsúsztam a lépcsőn, és leestem mindenestül. Szerencsére nem tört össze se a szemüvegem, se a kezem-lábam-nyakam... de a bokám olyan furán állt, hogy azt hittem, kificamodott. Lassan felálltam, és próbáltam megmozdítani, ami eleinte nem ment, de aztán rá tudtam állni, és hosszas várakozás után már menni is sikerült. Ugyan éreztem, hogy beütöttem, de mit sem törődve vele bementem a városba intézni a dolgomat. Ma estére kétszeresére nőtt, sajog, fáj... ismét szükségem van a borogatás mellett egy vigasztaló sütire.

bogres_kefires_suti_afonyaval_kesz-700.jpgFotó: KockacZukor

Hozzávalók:

  • 4 bögre Gyermelyi búzafinomliszt
  • 2 bögre kefir
  • 1 bögre étolaj
  • 2 bögre nádcukor
  • 4 tojás
  • 1 citrom reszelt héja
  • fél citrom leve
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 ek őrölt madagaszkári vanília
  • 4 marék áfonya

Elkészítés:

A tojásokat a cukorral összekeverjük, majd hozzáadjuk az étolajat és kefirt. Miután összeforgattuk a masszát, hozzáadjuk a citrom reszelt héját és fél citrom levét, illetve a vaníliát. A sütőport a liszthez keverjük, majd a folyékony részhez keverjük.

Egy sütőpapírral kibélelt magas falú tepsibe tesszük, és 160 fokon, légkeverésen körülbelül 25 percen át sütjük. Miután kihűlt, porcukorral meghintve vagy anélkül tálaljuk.

Isteni reggelire vagy vendégvárónak egy pohár finom tea mellé.

Jó étvágyat!

- KockacZukor -

süti beállítások módosítása