Szomszédolós perec

Néhány hónapja új szomszédaink lettek. Kedves fiatal pár, 15 hónapos kisfiukkal. Hamar megtaláltuk a közös hangot, a hétvégén még szomszédolós sütit is kaptam a háziasszonytól. :) Mivel a saját tányérján hozta a finomságot, gondoltam, a tányért majd úgy adom vissza, hogy én is sütök valamit, amivel megköszönjem a kedves gesztust. Mivel említette, hogy a kicsi imádja a perecet, így ezt az élesztő nélküli verziót készítettem el. Volt is öröm, aztán jót kávéztunk beszélgetés közben a kertben. :)

pretzel2.jpeg

Hozzávalók:

  • 1 és fél csésze liszt
  • 2/3 csésze tej
  • 2 evőkanál olívaolaj
  • 2 teáskanál sütőpor
  • 1 teáskanál cukor
  • 1/2 teáskanál só
  • 1 tojás
  • szórásnak só, fahéjas cukor, mák - ki mit szeret

Az első hat (tehát csak az első hat!) összedolgozott hozzávalóból gyúrt tésztát 15 percig letakarva pihentesd, majd oszd 8-10 golyóra (ezek közepes méretű perecek lesznek). Sodorj belőlük tésztakígyót (kb 1 centis átmérőjűt), és alakítsd pereccé. Majd tedd papírozott tepsire, kend meg a hozzávalóknál írt 1 db tojással, majd szórd meg a tetejét ízlés szerint valamivel, én kevés kristálycukrot használtam. Kb 12 perc alatt megsül a 200 fokos sütőben. Világosra süsd. Hagyd kihűlni, aztán viheted te is a szomszédba, aki garantáltan örülni fog, amiért ilyen figyelmes vagy. :)

5696.jpg

pretzelboard.jpeg

Forrás: http://www.maybejamie.com

süti beállítások módosítása