Finomság a nagy Ő-nek

p05.jpg

Édesapák, férjek, szerelmek megdoromboltatásának tökéletes módja a Chiappa-lányok egyszerű & nagyszerű, mindössze 4 komponensű, villámgyors tésztája, a „Pasta del Papà”. A boldogság mellé köretként pár egészségtippet is kínálunk, hogy az édesapák (férjek, szerelemek) sokáig örülhessenek: nekünk és az életnek.

Legyünk őszinték, bár hatalmas erőbedobással terjesztjük az egészséges tészta- és szénhidrátfogyasztást többek között ezen a blogon is, a szénhidrát, mivel kémiailag „boldogságfakasztó” tápanyag, az öröm hagyományos kifejeződése asztalnál, tányéron évezredek óta. Nemhiába ünnepeljük az ünnepeket valami édessel, fogadjuk szeretteinket valami örömkeltő finomsággal, amikor hazatérnek: ilyenek a sütemények, a tészták, gyermekkorunk ízei. Amit sokszor leírtunk és most is felhívjuk rá a figyelmet: annak érdekében, hogy sokáig ülhessünk édesapáinkkal, szeretteinkkel egy asztalnál, igenis szabályoznunk kell a szénhidrát (és mindenféle más) táplálék bevitelét és összetételét, akár gyermekkori mintáinkat is felülbírálva (ugyanis azok jórészt a II. Világháború utáni világban alakultak ki, amikor minden morzsa kenyér, minden molekula szénhidrát ünnepszámba ment, a húsról nem is beszélve). Ma, amikor a termékek nyomasztó dömpingjében kell eligazodnunk nap mint nap, hallgassunk a józan észre, tartsuk be a porciókontrollt, a természetközeliséget (inkább kevesebbet vásároljunk, de az igazi legyen, ne műanyag), ragaszkodjunk a vitaminok, ásványi anyagok folyamatos jelenlétéhez (minden körülmények között legyen egy friss, ropogós zöldsaláta és egy kancsó citromos víz az asztalon, lehetőleg a főfogások előtt fogyasztva: segíti az emésztést, feltölt vitaminnal és harcol a liszt, a cukor, a kenyér, a tészta, a húsok, stb. savassága ellen).

p06.jpg

Azt tanácsoljuk, hogy a nehezebb, összetettebb, „ünnepi” ételek tényleg legyenek ünnepiek, fogyasszuk őket heti egy alkalommal, vasárnap, a hét többi napján pedig mind magunkat, mind szeretteinket tereljük a zöldség- és levesalapú táplálkozás felé: sok vitamin, ásványi anyag és folyadék. Fordítsuk meg az arányokat: ne valamit együnk zöldséggel, hanem zöldséget, gyümölcsöt „valamivel”, ez lehet visszafogott mennyiségű, minőségi tészta- vagy húsféle, ill. vannak olyan komplex, húspótló növények, melyeket főételként fogyaszthatunk. Így vasárnap tényleg kirúghatunk kicsit a hámból, persze nem a rosszullétig – az étel fontos ugyan, de nem a boldogság és a megnyugvás kizárólagos forrása: amikor úgy érezzük, rákattantunk a szénhidrátra vagy bármi másra, gyorsan tartsunk önvizsgálatot és keressünk jóval fontosabb boldogságforrásokat a csokoládénál, a chipsnél, a tésztánál vagy az alkoholnál. Ha úgy érezzük, nem megy egyedül, ne szégyelljünk családtagjainkhoz, barátainkhoz vagy (ami sokszor a legcélravezetőbb) független segítőhöz fordulni.

food rev day.jpgA Jamie Oliver által elindított, május 17-i Food Revolution Day-hez (a táplálkozás forradalmának napja) hasonló eseményeket mi is szervezhetünk: így játékosan, közvetlenül sajátíthatják el az egészséges főzés alapjait a gyerekek vagy akár a felnőttek.

A Chiappa-lányok tésztáit nemcsak gyorsaságuk, trendiségük miatt szeretjük, hanem azért is, mert jól bemutatják azt, hogy igen kevés, minőségi hozzávalóból, precíz főzési technikával hogyan lehet egyszerű, boldogságfakasztó ételeket készíteni. Ilyen a „Pasta del Papà”, vagyis: 

„Papi tésztája” karamellizált póréhagymával, baconnel, gorgonzolával

Hozzávalók:
1 zacskó minőségi hosszútészta (tagliatelle, Gyermelyi 4 tojásos hosszúmetélt)
1 nagy póréhagyma, vékony csíkokra vágva (ld. a vidót)
1 kocka sótlan vaj
1 evőkanál barnacukor
25 dkg gorgonzola: ez egy aromás olasz sajt, zsírtartalma elég magas (48-50%), úgyhogy ha édesapánk (férjünk, szerlemünk) épp diétázik, válasszunk más, hasonló állagú fehérsajtot, pl. kecskesajtot, max. 30% zsírtartalomig a szárazanyagban, ill. helyettesíthetjük a sajtot szintén magas kalcium-, de alacsony zsírtartalmú rikottával vagy tofuval (szójababtúró)
5-6 szelet bacon vagy olasz pancetta
Frissen őrölt só (lehetőleg tengeri, de vigyázzunk vele, mert a a bacon is sós)
Frissen őrölt bors
Apróra vágott snidling a tálaláshoz

Elkészítés:

1. Tegyük fel a tésztát forró, sós vízbe főni.
2. Egy vastag falú főzőtálban süssük ki a bacon zsírját (olajat, vajat ne tegyünk alá), ha kész, szedjük ki az átsült bacon-szeleteket és tegyük félre.
3. A tálba dobjuk bele a kocka vajat, szórjuk rá a barnacukrot, kevergetve forrósítsuk össze a baconből kisült zsírral és hagyjuk, hogy az egész kissé megkaramellizálódjon (20 mp)
4. Dinszteljük meg rajta a póréhagymát (1 perc)
5. Morzsoljuk rá a gorgonzola 3/4-ét + fél merőkanálnyit a tészta főzővizéből, kevergessük, hogy szósz-állagúra álljon össze (20 mp)
6. Borítsuk bele az „al dentére” főtt tésztát, tésztacsipesszel jól keverjük össze.
7. Tépkedjük rá a sült bacont, enyhén sózzuk, borsozzuk.
8. A tetejére morzsoljuk rá a maradék gorgonzolát, mi még egy kis apróra vágott snidlinget is javaslunk. Azonnal, forrón kerüljön az asztalra, minden boldogságot érdemlő férfi örömére!

Tésztadiéta A-Z>>

Jótékony húshagyó napok: tésztadiétával>>

Fitt & finom wellness-tészták>>

Vitalizáló villámlevesek>>