Olasz csirkés vekni

Imádom a főzős műsorokat, ti hogy vagytok ezzel? A Híradón kívül ez az egyetlen adás, amit nézek a tévében. Szinte minden este bekapcsolom, néha csak a háttérben dünnyög, de biztos, hogy Jamie Oliver vagy Nigel Slater gyakorta beköszön a nappalinkba. :) Nem is tudom, melyik főzőgurutól láttam már ezt a csirkés veknit, de filózás helyett inkább elkészítettem gyorsan...

chicken-stromboli-recipe.jpg

Hozzávalók:

  • 1 csomag bolti vagy házi pizzatészta (én ezúttal boltit használtam)
  • Parmezán sajt igény szerint (de jobb a sok)
  • 2 csészényi roston sült csirkecsík (én görög fűszerrel fűszereztem előzőleg)
  • 1 csésze marinara szósz
  • Néhány szelet mozzarella sajt
  • Friss bazsalikom
  • Olívaolaj

A tésztát kinyújtjuk. Elkészítjük a roston csirkecsíkokat, amit összekeverünk reszelt parmezánnal, a marinara szósszal. A tésztára töltjük középre, hosszúkás formában. Rátesszük a csirkehalomra a mozzarella szeleteket teljes hosszában, majd bazsalikommal fűszerezzük a tetejét. Aztán a kinyújtott pizzatészta két szélét bevagdossuk a képen látható módon, és a kis vágásokat felhajtogatjuk szép fonott alakban, így bugyolálva be a tölteléket. A kis veknink tetejét megkenjük egész tojással, majd megszórjuk még parmezánnal. 190 fokos sütőben sütjük kiolajozott tepsin kb 30 percig, míg szép piroskásra sül a teteje. Kivéve 10 percig pihentetjük, majd szeletelve tálaljuk. Rendkívül mutatós és finom!

stromboli-with-chicken.jpg

make-stromboli.jpg

how-to-make-stromboli.jpg

easy-stromboli.jpg

easy-cheesy-chicken-stromboli-recipe_1.jpg

Forrás: justataste

süti beállítások módosítása