Csak 3 hozzávaló: édesburgonya gnocchi

Először féltem kipróbálni, mert milyen fura már, hogy sárga a színe, és egyáltalán, milyen lesz a íze, és ugyan, hagyjatok már engem az édes burgival. Másodszor is féltem tőle, mert hát krumpliféle, és mint olyan, az ördögtől való annak, aki diétázik. Harmadszor viszont már felbátorodtam, és nekiálltam életem első édesburgonya gnocchijának, a lelkemben megnyugvással, mert mai fejjel tudom: egészségtudatosan étkezve is fogyasztható, és az íze egészen rendkívüli.

imgp6748_3.JPG

Aki még vacillál, higgyen nekem, érdemes megbarátkozni vele, mert: magas az antioxidáns tartalma, gazdag béta-karotinban és mangánban, utóbbi segít energikusnak érezni magunkat. Emellett jó a szívnek, stabilizálja a vércukorszintet, és C- és D-vitaminban is bővelkedik, há' hülye lennék nem megenni. Pláne, ha ilyen finom is. :)

Hozzávalók:

  • 1,5  csésze édes burgonyapüré (1 db nagyobb édesburgiból)
  • 1-1,5 csésze liszt, ki amilyet kíván a "vallása" szerint :)
  • Csipet só és bors

imgp6654_2.JPG

Elkészítés:

Csak keverd össze a puhára főzött édesburgonyát a liszttel és a fűszerekkel, amíg homogén tésztát nem kapsz. Formázz belőle hosszúkás, vékony hengert, vágd kb 3 centis szeletekre, majd például villával formázd szépre úgy, hogy a kis párnákba lenyomatot készítesz vele. Sós lobogó vízben főzd készre. Tálalhatod bármilyen husi mellé, én fűszeresvajas, natúr csirkemellel próbáltam ki, a fűszervajjal meglocsoltam kissé a gnocchikat is. :)

rsz_how_to_make_gnocchi-1_1.jpg

Forrás:

http://www.euphoricvegan.com
http://simplerootswellness.com