Gombás, tejfölös tarhonyaleves

Találtam az interneten két olyan használt faládát, amikre mikor ránéztem, azonnal szerelembe estem, és tudtam, hogy ezekből a hernyókból csodálatos pillangót fogok varázsolni. Ugyan még életemben nem fúrtam, faragtam, csiszoltam és festettem, mégis úgy gondoltam, ez nekem menni fog. Tudtam, hogy a fát pácolnom kell majd, így rákerestem a nagy barkácsáruházak honlapjára, hogy onnan kiválasszam, amire szükségem van. Hát. Bevallom, nagyon hamar kétségbeestem. Olyan nagy volt a kínálat, és a lazúrokból is annyi van, hogy úgy döntöttem, előbb utánaolvasok annak, mit is jelent csiszolni, pácolni, mik az előnyök és a hátrányok. Előre láttam, hogy ezzel fogom tölteni az egész hétvégét, így már korán reggel elkészítettem az ebédet, egy kiadós levest, csodálatos ízekkel. Imádni fogjátok Ti is!

gombas_tejfolos_tarhonyaleves_kesz-700.jpgFotó: KockacZukor

Hozzávalók: 

  • 200 g Gyermelyi tarhonya
  • 2 ek Gyermelyi búzafinomliszt
  • 200 g kolbász
  • 4 db közepes krumpli
  • 2 dl tejföl
  • 2 db közepes répa
  • 7-8 fej gomba
  • 1 db vöröshagyma
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 2 ek natúr vegeta
  • étolaj
  • kakukkfű
  • fűszerpaprika

Elkészítés:

A vöröshagymát apróra vágjuk, és olajon dinszteljük. Adunk hozzá fűszerpaprikát, majd hozzáadjuk a tarhonyát, és megpirítjuk. Felöntjük vízzel, és hozzáadjuk a natúr vegetát. Amíg a víz elkezd forrni, hozzáadjuk a többi fűszert, és belenyomjuk a fokhagymákat is. Mikor már forr a víz, hozzáadjuk a megtisztított és felkarikázott, felkockázott zöldségeket. Egy külön serpenyőben megpirítjuk a szeletelt kolbászt és gombát, majd ezt is hozzákeverjük a leveshez. Amíg rotyog a leves, tejfölt és lisztet keverünk össze, adunk hozzá a leves levéből, majd ezzel a keverékkel besűrítjük a levest.

Isteni leves!

Jó étvágyat!

Készítsünk a leves mellé desszertnek egy csokikrémes tejbegríz szeletet. :D

- KockacZukor -

süti beállítások módosítása