Egy manhattani galéria egész megnyitóját a pizza témájának szentelte. A Marlborough Broom Street Galéria csupa pizza által inspirált művészeti alkotást állított ki. A kurátorok azért ezt a témát választották, mert a pizzát szinte mindenki szereti, a közös kedvenc pedig képes összehozni az embereket.
A pizzán keresztül akár egy közösségi hálózat is bemutatható, legalábbis így vélte John Riepenhoff, aki elkészítette a „Pizza Network Teóriát", ami ráadásul ehető volt. A megnyitó vendégei elfogyasztották a kicsiket és a nagy pizzát is, úgyhogy mindössze csak az óriási kollázshoz rendelésre készített doboz maradt a galériában.
Michelle Deveraux ősemberes pizzája pop-art stílusban készült. De a pizzaszeleten gördeszkázó neandervölgyi mellett a denevérember jegye is feltűnik az égen.
Will Boone sorozata azt mutatja be, hogy micsoda furcsaságok jönnek ki abból, ha lefénymásoljuk a pizzát.
A kiállítás kurátora szerint bőven volt miből válogatni, amikor pizza témájú műalkotásokat keresett. A pizza műfaja maga is olyan alap, ami izgalmas variációkra ad lehetőséget, akár a feltétek, ízek, akár a minőség tekintetében. A pizza ugyanúgy művészi alkotások tárgya lehet, mint bármi más, egyáltalán nem abszurd és nem is formabontó.
Akinek pedig mindez még nem elég, az elmehet a philadelphiai pizza múzeumba is. Az amerikai étkezési kultúrának már olyan szerves részét képezi a pizza, mint akár a hamburger. (Ha kozmopolita ételről lehet beszélni, amit a világon szinte mindenhol lehet kapni, és szeretik is, akkor a pizza biztosan ezek egyike.) Így Amerikában annak is szükségét érezték, hogy múzeuma legyen ennek a tésztafélének, ahol a látványon kívül (ami a világ legnagyobb pizza témájú gyűjteménye, játékoktól kezdve a moziplakátokon át a videó klipekig) természetesen fogyasztani is lehet.