Pitét karácsonyi ajándékba!

Miért ne? Hiszen ez nem akármilyen pite, hanem egy igazi gyönyörűség! Egy valóságos csoda, ami szinte megszólal. Ugyan, ki ne örülne neki egy szép dobozban, vagy akár egy új konyharuhával lefedve, és masnival átkötve, a karácsonyfa alatt? Tavaly sütöttem először, és idén is tervezem, hogy sort kerítek rá, mert ripsz-ropsz kész van, de mégis olyan, mint egy műalkotás, elképesztő guszta!

d054a2ed6ed07a52464bf772bcf7bcc8.jpg

A poszt végén majd bemutatom, hogy sikerült az enyém tavaly. Tényleg úgy nézett ki, mint a fotón, nem csalás, nem ámítás, én csináltam telefonnal a képet. Ha nekem sikerült, te ugyanilyen szépre tudod csinálni, vágj bele akár 24-én reggel, tényleg hamar elkészül! :)

Hozzávalók:

  •  50 g finomliszt
  • 180 g vaj 
  • 2 evőkanál porcukor
  • 1 csipet só
  • 30 ml víz
  • 800 g alma
  • 130 g cukor
  • 2,5 evőkanál finomliszt
  • 1 kávéskanál fahéj
  • 3-4 csipet szerecsendió
  • 1 evőkanál citromlé
  • 40 g vaj

Először a tésztát készítsd elő: morzsold el a lisztet a vajjal, a kevés porcukorral, vízzel és sóval. Szép ruganyos tészta lesz belőle, ha összeállt, tedd hűtőbe pihenni. Közben készítsd el a tölteléket: az almát vágd apró kockákra (én meg is szoktam hámozni), tedd lábosba, és tedd fel a tűzre fahéjjal, szerecsendióval (utóbbi akár el is hagyható), citromlével és cukorral. Elárulom, hogy a lisztet xylitre cseréltem, hogy legalább a töltelékből kispóroljam a cukrot. Ha megpuhult az alma, tedd félre hűlni. Közben vedd ki a tésztát a hűtőből, szedd két részre. Az egyik részt nyújtsd ki kör alakúra, és bélelj ki vele egy tűzálló kör alakú tálat. Töltsd bele a tölteléket, oszlasd el egyenletesen. Majd nyújtsd ki a tészta másik felét, és csillag alakú sütemény kiszúróval szaggasd ki. Nekem van hópehely sütikiszúróm is, idén azzal készítem. :) A kis csillagokkal ezután takargasd be a tölteléket úgy, hogy a csillagok kissé fedjék egymást, de itt-ott kikandikáljon, hogy milyen finomság lapul a pite belsejében. Süsd szép pirosra, és kész is! Ha kihűlt nagyjából, szitáld be porcukorral, hogy még hívogatóbb legyen. Én kevés jégcukrot szórtam rá.

És akkor, ahogy ígértem, íme, az enyém, szerintem magáért beszél ott a fa alatt. :)

10392341_1031451106882107_3521721638175314546_n.jpg

Forrás: http://doriannn.blogspot.fr/

 

 

süti beállítások módosítása