Orzo/Risoni/Rizsszem

orzo.JPG

A Gyermelyi-szortimentben rizsszem néven futó tésztaforma még soha nem ihletett meg. Azt hittem , ez valami speciális levesbetét, melynek helyes használatához minimum falusi nagymamának kell lenni. Úgyhogy meglepődtem, amikor a Rakottkerten ezt a kifejezetten inspiráló salátát és ezt az olasz levest megtaláltam.

Orzo, vagy olasz néven risoni a nagyszemű rizs formájú tészta. Népszerű levesbetét többek között az olasz és a görög konyhában, de egytálételek alapanyagaként is kitűnő, mert remekül átveszi az ízeket.
Próbára tettem most mindkét helyzetben, készítettem belőle egy nagyon üdítő görög citromos húslevest és egy nagy adag salátát grillezett zöldségekkel, öntettel. Egyik jobb volt, mint a másik.

Folytatás és recept a Rakottkerten >>>

süti beállítások módosítása