Avokádós, brokkolis masni kékpenészes sajttal

Avokádót és brokkolit vásároltam a minap, mert egy nagyon klassz receptet olvastam egy könyvben. Kíváncsivá tett, hogy tényleg párosíthatóak-e ezek az ízek. Menet közben arra jöttem rá, hogy minden a fűszerezésen múlik. Készítheted ezt az ételt chilisen, csípősen, készítheted úgy, hogy a szerecsendió domináljon, vagy kurkumából is tehetsz bele többet. Én most kevésbé csípősen, inkább a szerecsendiót hangsúlyozva fűszereztem. A kékpenészes sajt pedig tökéletesen passzol ehhez az ízvilághoz!

avokados-brokkolis_1_kesz_700.jpgFotó: KockacZukor

Hozzávalók:

  • 200 g Gyermelyi Vita Pasta masni
  • 1 fej brokkoli
  • 3 db avokádó
  • 1 dl főzőtejszín
  • 3 csipet kurkuma
  • chili ízlés szerint
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 2 ek vaj
  • 2 kis fej vöröshagyma
  • 1 dl alaplé
  • bors
  • szerecsendió

Elkészítés:

A tésztát kifőzzük.

A brokkolit rózsákra szedjük, és főzzük 15-20 percen át.

Az avokádót kikanalazzuk a héjából, hozzáadjuk a tejszínt és a fűszereket, majd összeturmixoljuk.

A felkockázott hagymát és fokhagymát vajon megpirítjuk, és hozzáadjuk a főtt brokkolit is. Ezt is pirítjuk a vajon. Felöntjük 1 dl alaplével, és hozzákeverjük a tejszínes avokádót. Hagyjuk rottyanni a zöldséges keveréket. Ezután összeturmixoljuk a brokkolit is az avokádós keverékkel.

A tésztához öntjük az avokádós, brokkolis öntetet, és kékpenészes sajttal tálaljuk.

Jó étvágyat!

avokados-brokkolis_2_kesz_700.jpgFotó: KockacZukor

 

Fetasajttal is ízesíthetünk tészta ételt, mint ahogy a link alatti csodás étel esetében is tettem:

 http://masteszta.blog.hu/2014/12/28/babos_feta_sajtos_spagetti

 

- KockacZukor -

 

süti beállítások módosítása