Jön a balatoni halak napja

Július 27. a balatoni halak napja, mert igen, ilyen dátum is van a világnapok és fontos események naptárában! Ebből az alkalomból dicsőítsük hát kicsit a Balaton uszonyosait, a balint, a kárászt, a busát, a sügért, a süllőt, a nehézsúlyú amúrt, és természetesen egyik kedvencünket, a keszeget is.

6522f9d78fb2a42ccca5e071100b3499.jpg(Forrás: Pinterest)

Még a tapasztaltabb háziasszony is elgondolkodik, ha élő hallal kell szembenéznie a konyhában, amelyet esetleg élete párja fogott ki egy közös pecázáson. Emlékszem, ahogy Anyukám némi pánikkal az arcán, fejbe kólintotta a délegyházi tóban fogott termetes pontyokat, amelyekkel a szomszéd Pista bácsi szinte napi rendszerességgel meglepett minket. Tizenhárom voltam. A halfeldolgozásból gyerekként egyedül a hal léghólyagja érdekelt, szerettem volna én kipukkasztani. Majd amikor ezen túl voltam, kezet mostam, és ott hagytam Anyukámat, hagy boncolgassa a témát egyedül.

balatoni_horgaszat_nowm.jpg(Forrás)

Az elkészült rántott halból aztán persze adott át a délegyházi szomszédoknak is, Pista bácsi jóízűen falatozott a saját pecatudományát dicsérő zsákmányból. Én a tavi halakat egyébként sosem szerettem. "Túl hal ízű!" - vágtam rá. Mígnem egyszer volt szerencsém egy ízletesen elkészített keszeg-ebédhez a tónál, és a szerelem azóta is tart. Most ennek a finomságnak a receptjével tisztelgek a balatoni halak előtt. Semmi extra, "csak egy" egyszerű és nagyszerű fokhagymás, mustáros, sült keszeg. Semmi flanc vagy faxni, éppen csak néhány tökéletes hozzávaló, amely egy tóparti nyaralást rövid idő alatt még tökéletesebbé tehet.

105_ism.jpg(Forrás)

Hozzávalók:

  • 3 kg keszeg
  • olaj
  • 0,5 kg liszt
  • 1 fej fokhagyma
  • 1 közepes tubusnyi mustár
  • Őrölt bort
  • Pirospaprika


Elkészítés:

Tisztítsuk meg a halat, majd irdaljuk be végig kábé 2 mm vastagon. Jöhet a fokhagyma. Pucoljuk meg, passzírozzuk át a fokhagymanyomón, és keverjük össze a tubus mustárral. Aztán alaposan kenjük be a halakat a kapott masszával, és tegyük a hűtőbe, hogy jól átjárhassák az ízek. Sütés előtt borssal, sóval ízesített paprikás lisztbe hempergetjük, majd bő olajban sütjük ki, úgy a legjobb. A klasszikus kovászos uborka, friss kenyér páros a legjobb mellé, akárcsak a hekk esetében, de sültkrumplival is remek, mint ahogy csak úgy, magában is. Jó étvágyat. :)

 

 

 

süti beállítások módosítása