Karalébéleves csipettel

Tegnap késő délután Budapestről vidékre indultam autóval a szüleimhez. Budapestről csak egyesben és kettesben araszolva jutottam el az autópályára. Minden fel volt túrva, hatalmas dugók, és ideges sofőrök. Közben besötétedett, hideg lett, és köd szállt az utakra. De olyan fehér köd, mint a tej. Éppen csak láttam a kocsi orrát. Az autópályán 70 km/h sebességgel mentek a gyorsan haladók, míg az óvatosak maximum 40-50-nel. Semmit, de semmit sem láttam. Konkrétan halálfélelmem volt, mert még az út felfestéseit sem lehetett látni. A két órás út, majdnem négy órásra nőtt így, és esküszöm keresztet vetettem, amikor hazaértem. Nagy szükségem volt az otthoni ízekre.

karalabe_kremleves_csipetkevel_2_kesz-700.jpg

Fotó: KockacZukor

Hozzávalók: 

  • 1 marék Gyermelyi csipet tészta
  • 2 db karalábé
  • 2 db répa
  • 1 db vöröshagyma
  • 2 dl tejföl
  • 2 ek liszt
  • 1 db vöröshagyma
  • 3 gerezd fokhagyma
  • bors
  • 1 db leveskocka
  • friss petrezselyem

Elkészítés:

A tésztát kifőzzük.

A zöldségeket megtisztítjuk, felszeleteljük. A vöröshagymát olajon megpirítjuk, majd hozzáadjuk a felszeletelt zöldségeket. Ezeket is átpirítjuk, majd felöntjük 1 liter vízzel. Sózzuk és borsozzuk, illetve addig főzzük, amíg a zöldségek megfőnek. A lisztet, a tejfölt és egy kevés vizet összekeverünk, és hozzáadjuk a leveshez. Beletesszük a leveskockát is, és hagyjuk összefőni az ízeket.

Tésztával és petrezselyemmel tálaljuk.

Jó étvágyat!

karalabe_leves_csipetkevel_1_kesz_700.jpg

Fotó: KockacZukor

- KockacZukor -

süti beállítások módosítása