A Mama tejlevese

Kisiskolás koromban ettem utoljára tejlevest, amikor a Mamánál töltöttem pár napot a nyári szünetből. Voltak jól bevált, igazi Mama-fogások, amiket mindig rendeltem, ha nála voltam, mert ő valahogy jobban/finomabban készítette el, mint Anyu. Meg ott, abban a vidéki parasztházban valahogy jobban is estek ezek az ízek. Ilyen volt az általam Mamakávénak hívott tejeskávé, vagy a Mama mákos tésztája, amit saját, gyúrt tésztából készített nekem, és ilyen volt a tejleves is.

tej-900x400.jpg

Édes, cukros forralt tej cérnametélttel, tulajdonképpen ennyi az egész, mégis olyan jóízűen ettem, mintha életem legkülönlegesebb fogása lett volna. Nyilván alap volt még akkoriban, hogy a szalonnakockás túrós tésztát, és a káposztás tésztát is vastagon cukorral ettem, így mennyei csemegének gondoltam az édes tejlevest is. A minap nosztalgiából elkészítettem, és bizony az én kislányom is hasonló örömmel fogadta most, 25 évvel később. :)

Hozzávalók:

  • Fél liter tej
  • Cukor vagy méz ízesítésnek
  • Cérnametélt

Elkészítés:

A tejet (legjobb 3,5-ös, gazdag tejet választani hozzá) felforraljuk a cukorral. Közben kifőzzük a cérnametéltet sós vízben. Ha elkészült a tészta, tányérokba szedjük, és merünk rá a forró, édes tejből.

dscf0011.JPG

 5_14.jpg

süti beállítások módosítása