Citromos tarhonyafelfújt – lépésekben

Már nagyon régen vágytam kipróbálni azt, hogy tudok-e, jól esik-e, leköt-e a festés. Így vettem egy vásznat, vettem négy színben festékeket, otthon mindent kicsomagoltam, és nekiestem. Természetesen minden apró lépés újabb kérdéseket vetett fel bennem technikákról, sorrendről, máshogyanról, de a flow elkapott, és újabb ötletek születtek bennem. Imádtam! Annyira elragadott az alkotás, hogy megfeledkeztem az ebédről is. Természetesen a pocakom jelzett, de csak kicsit megcsúszva, délutánra készült el ez a finomság. :D

180519-5-2.jpgFotók: KockacZukor

Hozzávalók:

  • 1 bögre (2 dl) Gyermelyi tarhonya
  • 4 db Gyermelyi tojás
  • 8 dl tej
  • 150 g cukor
  • 1 citrom leve és reszelt héja
  • 1 csipet só
  • 1 ek kókuszzsír
  • 1 el Gyermelyi búzafinomliszt

Elkészítés:

A tarhonyát tejben főzzük meg.

180519-4-2.jpg

A tojásokat válasszuk szét fehérjére és sárgájára. A sárgáját keverjük össze a cukorral és a citrommal.

180519-2-2.jpg

A tojásfehérjét verjük kemény habbá.

180519-3-2.jpg

Forgassuk össze a fenti három részt, majd olajjal kikent és meglisztezett sütőformába töltsük az édes, citromos keveréket. Lassan süssük meg.

180519-5-2_1.jpg

Jó étvágyat!

Ha szereted a tarhonyát akkor készíts el zöldségkrémesen is. :-)

- KockacZukor -

süti beállítások módosítása