Mentes keksz gazdagon

Laktóz-, glutén-, és cukormentes kekszet készítettem elsősorban azért, hogy mindennap megehessek egyet, hiszen édesszájú vagyok. Másrészt mert a szervezetem ezt kívánja. Nemrég tudtam csak meg, hogy a pajzsmirigy problémáim összefüggnek a glutén érzékenységemmel, és a gyerekkori túlsúllyal.. vagyis minden mindennel, és a laktóz intoleranciát még nem is fűztem a sztorihoz. Hát én akkor sem mondok le a nasiról, és én akkor is imádni fogom az evést. Csak máshogy. :-)

180915-2.jpg

Fotó: KockacZukor

Hozzávalók:

  • 2 db Gyermelyi tojás
  • 200 g gluténmentes zabliszt
  • fél cs sütőpor
  • 110 g eritrit
  • 180 g laktózmentes vaj
  • 50 g cukormentes tejcsoki
  • 8 szem aszalt cukormentes sárgabarack
  • 10 szem cukormentes aszalt szilva

Elkészítés:

A tojásokat összekeverjük az eritrittel, majd hozzáadjuk az olvasztott vajat. A gluténmentes zablisztet a sütőporral keverjük össze. A folyékony és száraz részeket összeforgatjuk. A csokit és aszalt gyümölcsöket apróra vágjuk, és a masszához keverjük. Egy sütőpapírral bélelt tepsibe evőkanálnyi mennyiségeket teszünk, egy sorba csak kettőt-hármat. Előmelegített sütőben 170 fokon 15 perc alatt készre sütjük.

Kiváló a reggeli teához vagy kávéhoz!

Készíts az édesség mellé sült csirkecombokat tésztasalátával!

- KockacZukor -

süti beállítások módosítása