Életem rakott édesburgonyája

Életem rakott édesburgonyáját készítettem el pár nappal ezelőtt. Három recept hibridje ez most, amit megosztok veletek, és bátran ajánlom, mert 10 perc alatt elfogyott a teljes jénai tál a háromfős családban. (Én csak kóstolgattam főzés közben, annyit ettem belőle.) Ilyenkor mondjuk kicsit kidobott időnek tűnik az a másfél óra, amit az ember ezért a 10 perc élvezetért eltölt a konyhában, de hát a család kedvére járni mindig hálás feladat. :)

20181117_144604.jpg

Hozzávalók:

  • 2 közepes szem édesburgonya nagyon vékony karikákra vágva (ha túl sok lesz ehhez az ételhez, ne ess kétségbe, készíts a fel nem használt burgonyakarikákból chipset, én is így tettem).
  • 1 pár csirkemell vékonyra szeletelve
  • 1/4 kocka teavaj
  • 1 dobozka főzőtejszín
  • szerecsendió
  • víz
  • bors
  • kevés liszt a csirkemellhez
  • reszelt parmezán sajt
  • kolbász vékonyra vágva
  • 4 tojás keményre főzve

Hámozd meg az édesburgonyát, és vágd nagyon vékony karikákra, mintha chipset szeretnél készíteni. De tényleg vékonyra, mert nem fog átfőni rendesen. A csirkemellet mosd meg, és vékony szeletekre vágd. Sózd, borsozd a szeleteket, vékonyan hempergesd lisztbe, majd süsd elő kicsit egy kevés olajon. Csak épp annyira, hogy kérgük képződjön. Vedd le a tűzről, tedd félre. Készíts híg besamel mártást: ehhez 1/4 kocka vajat hevíts habzásig, tegyél bele kevés lisztet, majd öntsd fel egy kis doboz főzőtejszínnel. Reszelj bele kevés szerecsendiót, és szórj bele kevés sót és borsot is. Vízzel hígíthatod. Vedd le a tűzről, és hagyd kicsit kihűlni. Egy tűzálló tálba öntsd bele azt a kis olajat, amellyel a csirkét sütötted. Kend ki vele a tálat. Tegyél az aljába egy réteg vékonyra vágott burgonyát, csak éppen fedjék egymást a szeletek. Sózd és borsozd a réteget. Erre jöhet egy réteg a csirkemellből. Öntsd rá a besamel felét, majd szórd meg reszelt parmezánnal az egészet. Jöhet a következő réteg burgonya, sózd és borsozd. Erre én egy réteg vékonyra karikázott kolbászt tettem, és 4 főt tojást szintén  szeletekre vágva. Ezt is megsóztam kissé. Mehet rá a maradék husiszelet. A maradék besamel. Kevés parmezán. Küldd be a sütőbe 180 fokra, és süsd majdnem készre. Látni fogod a besamelen, amikor már szépen megszilárdult, akkor jó lesz. Ez kb 30 perc. Vedd ki a tálat, és szórj az egész tetejére kb 20 deka reszelt trappistát. Tedd vissza a sütőbe még 10 percre, hogy aranybarnára süljön az egész. Ha kész, vedd ki a tálat, és várj kicsit, hogy hűljön. Isteni lett, és nagyon-nagyon, extrán guszta, de tényleg, szerintem a gangon készített képeim is erről tanúskodnak. :) 

20181117_144600.jpg

süti beállítások módosítása