Anyák napi pitécske

Emlékszem, hogy kiskoromban milyen szeretettel gyűjtöttem a virágokat, téptem egy csokorral Anyum féltve gondozott orgonabokraiból, hogy felköszönthessen Anyák napja alkalmából. Épp így csinálja ma az én lányom is, csillogó szemekkel adja át kis ajándékát, önzetlenül, ártatlanul.

heart-shaped-strawberry-handpies_-perfect-for-valentines-day_1.jpg

Felnőttként természetesen virágárusnál vásárolom az Anyák napjára valót, ám az utóbbi időben rászoktam, hogy aranyos néniktől veszek néhány szép kis csokrot a piacon, mert így velük is jót teszek. Idén a virág mellé ezt a fincsiséget is elkészítem, elképesztő egyszerű, és mindössze három hozzávaló szükséges hozzá.

  • 1 csomag friss leveles tészta
  • eperdzsem (ha van, a tavalyi házi készítésűből)
  • 1 felvert tojás
  • kristálycukor (opcionális)

A tésztát kinyújtjuk, és szív kiszúróval kivágjuk. Minden szívnek lesz egy alja és egy teteje. Sütőpapírral vagy szilikonlappal bélelt tepsire helyezzük a szíveket, és megkenjük vékonyan tojással. A szívek közepére kerüljön egy-egy kiskanálnyi sűrű eperdzsem, majd jöhetnek a takaró szívek. Villával lenyomkodjuk körben a kész szíveket, melytől egyrészt összetapadnak, másrészt szép díszesek lesznek. Végül lekenjük tojással. Forró sütőben süssük kb 12 percig szép aranybarnára, félidőben kristálycukorral díszítésképp meghinthetjük. Frissen isteni, így Anyák napján reggel javaslom az elkészítését. Nem drága édesség, és egy szép dobozkában átnyújtva szerintem többet ér, mint a sok tízezerbe kerülő, manapság oly divatos rózsadobozok...

use-a-cookie-cutter-to-make-heart-shaped-strawberry-hand-pies_1.jpg

use-a-heart-cookie-cutter-to-make-valentine-strawberry-hand-pies_-strawberry-pie-filling-makes-this-super-quick-and-easy_1.jpg

Forrás: wellplated.com

süti beállítások módosítása