Egyszerű pöttyös palacsinta

Édesanyám meggy lekvárt készített, és olyan finom lett, hogy azt hiszem, jobbat tényleg nem ettem még soha. :-) A szüleim kalácsra kenve eszik reggelire, de én szerettem volna megadni a módját az első üvegnek, amit kinyitok. Sütöttem hát palacsintát - a tésztájába kevert mákkal, hogy az bájosan pöttyös legyen, és az ízéhez is hozzátegyen - mert már olyan régen volt palacsintában részem.

200724-2.jpg

Fotó: KockacZukor

Hozzávalók:

  • 1 bögre Gyermelyi búzafinomliszt
  • 1 db Gyermelyi tojás
  • 1 tk szódabikarbóna
  • 1 tk vanília aroma
  • 1 tk só
  • fél bögre tej
  • fél bögre víz
  • fél + fél bögre étolaj
  • 4 ek darált mák
  • meggy lekvár

Elkészítés:

A lisztet, a tojást, a szódabikarbónát, a vanília aromát, a sót, a tejet, a vizet, fél bögre étolajat, a darált mákot összekevertem. Egy palacsintasütőt megkentem olajjal, egy merőkanál tésztát mertem bele, és mindkét oldalát kisütöttem. Ezt addig ismételtem – az olajozással együtt – amíg elfogyott a tészta. Minden palacsinta felét megkentem gazdagon meggy lekvárral, és aztán félbe, majd újra félbe hajtottam. A tetejét is díszítettem lekvárral.

A mákot is érezni a kicsit sós palacsinta tésztában, isteni lett.

Jó étvágyat!

Készíts az édes mellé egy isteni levest is!

- KockacZukor -

süti beállítások módosítása