A lencse lett a kedvencem

Tavasszal mindenféle magokat csíráztattam a kis konyhakertemben, pici bögrékbe ültettem valamennyit, egyenlőre kísérletként. Mint egy kisgyerek, úgy vártam megpillantani a mini hajtásokat, és felhasználni őket később a főzőcskézéseim során. Ma már elmondhatom: sikeres konyhakertész lettem! :) A lencse és hagyma ugyan nem lett lakója az ablakpárkányra telepített kertecskémnek, ettől függetlenül a szívemet is, mint titkos hozzávalót hozzáadtam a belőlük készült főzelékhez. :-) 

200424-2.jpgFotó: KockacZukor

Hozzávalók:

  • 3-6 db Gyermelyi tojás
  • 2 bögre lencse (ha szükséges, előző este beáztatott)
  • 1-1,5 liter alaplé
  • 2 dl habtejszín
  • 4 ek 10%-os ecet
  • 2 ek étkezési keményítő
  • bors
  • 1 fej lila hagyma

Elkészítés:

A tojásokat egy kis lábosban megfőztem, majd leszedtem a héját.

Az alaplében a lencsét puhára főztem, majd hozzáöntöttem a tejszínnel összekevert étkezési keményítőt, borsoztam, sóztam. Konyhai robotgéppel krémessé turmixoltam. A krémes főzelékhez kevertem két kanál ecetet.

A lilahagymát nagyon apróra kockáztam, és egy pici tálban adtam hozzá két evőkanál ecetet és ugyanennyi vizet.

A főzeléket tálalásnál megszórtam ecetes lilahagymával és a félbe vágott tojásokkal tálaltam.

Jó étvágyat!

Egy mangós diétás nyári könnyű torta a főétel után? Kattints a videónkra és készítsd el velünk!

- KockacZukor - 

süti beállítások módosítása