Krumplis tojáslepény - lépésekben

Egy baconos, cheddar sajtos sült krumplis receptet akartam készíteni, de amikor neki akartam kezdeni, nem találtam a cheddar sajtot a hűtőben. Mint kiderült, a család megette... Így újra kellett terveznem a mai ebédet. Amikor pedig megláttam a kacsazsírt és tojást a hűtőben, megnyugodtam, mert tudtam, hogy sajt nélkül is isteni finomat varázsolok az asztalra...

201030-2.jpg

Fotó: KockacZukor

Hozzávalók:

  • 5 db Gyermelyi L-es tojás
  • 1 vöröshagyma
  • 2 ek kacsazsír
  • 1 kisebb pritamin paprika
  • másfél közepes krumpli
  • 3 gerezd fokhagyma
  • petrezselyem
  • bors

Elkészítés:

folyamat-2_1.jpg

A krumplit negyedeltem, majd nagyon vékony szeletekre vágtam. A hagymákat szeleteltem. A pritamin paprikát csíkokra vágtam, a petrezselymet aprítottam.

Egy serpenyőben kacsazsíron megpirítottam a hagymákat és hozzáadtam a krumplit. Egy kis vizet adtam hozzá, majd főztem és sütöttem kicsit. Ezután rászórtam a petrezselymet és hozzáadtam a pritamin paprika szeleteket. Azokkal is főztem egy kicsit tovább vigyázva, hogy a krumpli ne törjön össze, és ne legyen pépes, hanem szép sült szeletek maradjanak.

Egy tűzálló tálat – lehet akár torta forma is - is kizsíroztam, majd beletettem a sült krumplit. A tojásokat felvertem, és ráöntöttem a krumplira. Előmelegített sütőbe raktam, és 180 fokon készre sütöttem. Szeletelve tálaltam.

Jó étvágyat!

Tök szezon van, hát készíts tökös sütit! :-)

- KockacZukor -

süti beállítások módosítása