Spárgás, rokfortos spagetti

Kellemes kis környezetben élünk, tiszta utcákkal, nyugodt emberekkel. Bár messze vagyunk a városközponttól, érdemes ennyit utazni hazáig, hiszen itt reggelente madárcsicsergés ébreszt. Igazán elégedett vagyok. A minap azonban, lefekvés után felriadtam. Nyáron az ablakok éjszaka nyitva vannak, hogy járjon a levegő. Sajnos ezúttal a friss levegővel hangok is bekúsztak hozzánk. Kétségbeestem. Az egyik szomszédunk horkolása olyan éles, mintha velünk egy szobában feküdne. Nekem különösebb problémám nincs a horkolással, mert elalszom a ritmusára. Ha az a párom horkolása. Na, de ez az ember egy idegen! Mindenfélét kitaláltam, hogyan lehetne vele közölni, hogy ezt kezeltetnie kéne a társasházi közösség érdekében, de azt hiszem, ilyet nem illik... forgolódtam még egy darabig, de nem bírtam visszaaludni, ezért felkeltem, és nekiláttam ennek a finom fogásnak. :)

spargas_rokfortos_spagetti_kesz_700.jpgFotó: KockacZukor

Hozzávalók:

  • 300 g Gyermelyi Vita Pasta spagetti
  • 200 g zöld spárga
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 4-5 szál újhagyma
  • 1 marék metélőhagyma
  • 1 csokor petrezselyem
  • 200 g szeletelt füstölt sonka
  • 200 g rokfort sajt
  • 40 g margarin
  • 2 dl főzőtejszín
  • bors
  • 1 ek napraforgó olaj
  • 5-6 darab bazsalikom levél

Elkészítés:

A tésztát kifőzzük.

A zöldségeket a tisztítás után előkészítjük: a spárgát 3-4 cm-es darabokra vágjuk, az újhagymát és metélőhagymát, valamint a petrezselymet felaprítjuk. A fokhagymát összenyomjuk, a sonkát apró csíkokra vágjuk.

Egy forró serpenyőben, olajon megpirítjuk az újhagymát és metélőhagymát, hozzáadjuk a spárgát, sózzuk, borsozzuk, egy deci vizet öntünk alá és addig pároljuk, amíg meg nem puhul, majd hagyjuk az olajon pirulni is. Hozzáadjuk a petrezselymet és sonkát, és illatosra pirítjuk együtt őket.

Egy kis fazékban a margarinon megpirítjuk a fokhagymát, hozzáadjuk a tejszínt, majd a rokfortot addig keverjük benne, amíg az el nem olvad.

A tésztát összekeverjük a sajtos szósszal, és rámerjük a sonkás spárgát.

Mennyei manna! ;-)

 

Ha ízlett, akkor szerintem ez a recept is érdekelni fog:

http://masteszta.blog.hu/2014/12/28/babos_feta_sajtos_spagetti

 

- KockacZukor -

 

süti beállítások módosítása