Barackos kocka

Többször volt mostanában a munkahelyi, év végi hajtás miatt, hogy hazaérve már nem volt erőm főzni, se mosni, se semmit csinálni. Bekapcsoltam a tv-t, de azt sem tudtam, milyen műsort nézek, szinte ébren aludtam, az agyam működésképtelen volt. Észrevettem ugyanezeket a tüneteket több kolléganőmön is, és kitaláltam, hogy ha mégis bírom még a munkaidő utáni második műszakot, akkor annyi ételt készítek, hogy abból viszek be nekik is az irodába, hogy ne csak a hideg szendvicseiket egyék. Mondanom sem kell, milyen hálásak voltak az ötletért. :D

barackos_kocka_kesz-700.jpgFotó:KockacZukor

Hozzávalók:

  • 150 g Gyermelyi hosszúmetélt
  • 1 ek vaj
  • 3-4 db őszibarack (konzerv)
  • 1 cs vaníliás cukor
  • 2 ek cukor
  • 2 db tojás
  • 2 dl tejföl
  • fél citrom leve
  • 1 csipet só
  • fél citrom reszelt héja
  • vaj és liszt a sütőforma kikenéséhez

Elkészítés:

A tésztát kifőzzük.

A tojást, a cukrot, a vaníliás cukrot robotgéppel összekeverjük. Hozzáadjuk a citrom levét, a tejfölt, a puha vajat, a csipet sót, majd mindent csomómentesre keverünk. Hozzáforgatjuk a darabolt barackot és a tésztát, majd egy vajjal kikent és kilisztezett sütőformába (vagy több kisebbe) öntjük. Előmelegített sütőben 180 fokon 20-25 percig sütjük. A citrom reszelt héjával díszítve tálaljuk.

Jó étvágyat!

Készítsünk az édesség mellé egy kolbászos, lecsós tarhonyát is! ;-)

 

- KockacZukor -

süti beállítások módosítása