Jamie olasz étterme a Budai Várnegyedben

Jamie két éttermét először Londonban látogattam meg. Kíváncsi voltam, hogy túlhájpolják-e, vagy tényleg annyira jó, ahogy én is reméltem a tévében, újságokban, könyvei által, fotókon keresztül megtapasztaltak alapján. Londonban nem csalódtam, azóta is lelkesen mesélem az ételeivel, éttermeivel kapcsolatos élményeimet. 

3_27.jpg

london_1.jpg

Miután Budapesten is megnyílt az étterme, elsősorban arra voltam kíváncsi, hogy itthon is meg lehet-e teremteni azt a hangulatot, és ízélmény-világot, amit eddig tapasztaltam belőle. A hétvégén egy egyetemi, nagyon rég nem látott barátnőm látogatott fel hozzám Budapestre, és azonnal felvetettem, hogy muszáj elmennünk a „Jamie-be”. Mivel telefonon nem lehet asztalt foglalni, ezért az online foglalás oldalát kerestem meg, ahol viszont nem tudtam abban az időben foglalni, amikor menni akartunk. Írtam egy e-mailt az étteremnek. Másnap jött a válasz, hogy felszabadult két hely a kívánt időpontban, így tudunk menni, várnak szeretettel.

1_31.jpg

2_32.jpg

9_19.jpg

Nagyon kedvesen fogadtak minket. Gyorsan kihozták a megrendelt ételt és italokat, és külön figyelmet szenteltek annak, hogy megkérdezzék, ízlenek-e az ételek, van-e bármilyen kérésünk. A fogások isteniek voltak, éreztük a valódi zöldségek és gyümölcsök ízét, átjött a frissességük. Az adagok tökéletesen megfelelnek a férfi és női gyomornak is, laktatóak, és az ételek ára megfizethető.

7_17.jpg

8_15.jpg

A választék különleges, a tálalás egyedi, és természetesen meghatározó az étterem design-ja, ami pontosan visszaadta a külföldi hangulatot. A berendezés rusztikus, szellős, minőségi, ötletes, de nem sok. Szeretnivaló.

4_24.jpg

5_23.jpg

Jamie-ről nekem mindig az villan be, ahogy puszta kézzel tépkedi a zöldségeket, kevergeti a salátát, csavarja össze a töltött tésztát, vagyis hogy a könnyed, házi főzőcskét vitte át éttermi szintre. Sikerült átemelni az otthoni főzés szeretetének az élményét is, ezzel elhitetve az étterem látogatóival, hogy egy nagy család részei, akikről szívből gondoskodik, még ha nem is ő személy szerint, hanem egy erre összeállított csapat dolgozik a nyitott konyháiban. A munkarész nyitottá tétele is a bizalmat erősíti. Azt, hogy bárki láthatja a friss élelmiszereket, alapanyagokat, a tiszta munkát.    

Londonban járva néztem annak utána, hogy ki is Jamie Oliver ételfotósa. Levegőt sem kaptam, annyira meglepődtem, amikor megismerhettem David Loftus képi világát, hiszen úgy éreztem, én is így dolgozom, ez az én világom is. :D Vagyis igen, Jamie világa desingn-ban, ételekben, és képi világban, életérzésben is az én világom. 

Mindössze annyit sajnálok, hogy az otthonomhoz képest a Budai Várnegyed – ahol az étterem megtalálható – kicsit messze van, így ott az ebéd vagy vacsora nem lehet spontán, csak előre megtervezett.

Bátran ajánlom bárkinek és mindenkinek, én imádtam eddig is, és ezentúl is imádni fogom. :-)

 

Elérhetőség:

Budavári Jamie’s Italian

1014 Budapest

Szentháromság utca 9-11.

 

https://www.jamieoliver.com/italian/hungary/

 

- KockacZukor -

süti beállítások módosítása