Túrós kagyló kapros mártásban

A múlt hétvégén autóval jöttem vissza Budapestre vidékről. Soha nem volt semmi problémám az út során, de most az egyik autópályán nagyon rossz élményben volt részem. Egy hatalmas fekete dög jött utánam, és bár volt mellettem még két üres sáv, sőt megfelelő tempóban is haladtam, ez a gépállat engem nyomott, és villogott és dudált, és csak nem akart békén hagyni. Le voltak sötétítve az ablakai, nem is láttam, ki ült benne.. Komolyan megijesztett, én pedig nem értettem, miért nem kerül ki. A szituáción túljutva elgondolkodtam azon, hogy pillanatok alatt milyen balesetek történhetnek, és hogy milyen értékes a saját életünk, mások élete. Óvatosan az utakon! 

kesz-700.jpgFotó: KockacZukor

Hozzávalók: 

  • 15-20 db Gyermelyi óriáskagyló tészta
  • 2 ek Gyermelyi búzafinomliszt
  • 1 kis tál túró
  • 1 db vöröshagyma
  • 1 gerezd fokhagyma
  • fél csokor petrezselyem
  • 2 db közepes répa
  • bors
  • 1 csokor kapor
  • 2 dl tejszín
  • étolaj
  • fél ek cukor

Elkészítés:

A tésztát kifőzzük.

A felkockázott vöröshagymát, lereszelt répát, és az összetört és aprított fokhagymát olajon megpirítjuk, majd összekeverjük a felaprított petrezselyemmel és túróval. Sózzuk, borsozzuk.

A túrót egy teáskanállal a kagylókba töltjük.

Kevés olajon a liszttel világos rántást készítünk, hozzáadjuk az apróra vágott kaprot, ízesítjük cukorral, sóval, borssal és felöntjük tejszínnel, egy kis vízzel. Csomómentesre keverjük, és hagyjuk besűrűsödni.

Egy hőálló tál aljára töltjük a kapros szószt, majd beletesszük a túróval töltött kagylókat, és előmelegített sütőben rövid ideig sütjük.

Jó étvágyat!

A gyerkőcöknek készíts zöldséges gofrit! :-) Próbáltad már a receptet?

- KockacZukor -

 

süti beállítások módosítása