Csak 3 hozzávaló: görögdinnye extrákkal

Időnként áthívom valamelyik barátnőmet egy esti, kerti traccspartira. Ilyenkor - bár nem vagyunk nagy ivók - legurítunk egy-két cídert vagy alkoholmentes sört, és a chipsek/rágcsák is előkerülnek. Van, hogy frissen sütök valami ropogtatnivalót, de az utóbbi időben ráálltunk, hogy péntek este barizunk, viszont így nincs se időm/se kedvem munka után még bíbelődni sütögetéssel a konyhában. Szerintem Nigellától láttam régen egy hasonló dinnyesaláta receptet, ami eszembe jutott így, hogy már kapni mézédes dinnyét. Igaz, horror áron, de egy igaz barátnő kedvéért semmi sem drága, nem igaz? :) Mindketten nagy dinnyeguruk vagyunk, és ez a fetasajtos párosítás nekem olyan különlegesnek tűnt, hogy gondoltam, ez alkalommal lecserélem a rágcsákat, és egy könnyű de különleges salival az ölünkben beszéljük át az élet nagy dolgait a szaletliben. :)

watermelon-feta-salad-2016-1-of-2.jpg

Hozzávalók:

  • Görögdinnye kockára fágva
  • Lila hagyma
  • Feta sajt felkockázva
  • Kevés olívaolaj (de elhagyható)
  • menta (de elhagyható)
  • Szemes só (de elhagyható

Az első három hozzávalóból is elkészül az üde saláta, amit ha jól behűtesz, garantáltan felejthetetlen ízorgiát ígér. Ha több fetát teszel bele, nyilván a sós íz fog dominálni a frissítő, lédús dinnyedarabok között. Ha pedig tovább turbózod csíkokra vágott lilahagymával, nagy szemű sóval, és még kevés olívaolajat is locsolsz rá, akkor valami még extrább dolog kerekedik ki belőle. Ha csípős is a hagyma, a dinnye hűvössége csitítja majd az égő érzést a szádban, a sószemek a dinnyekockákon egy újabb csavarás az alkotáson, az egészet pedig néhány csurrantás olívaolaj öleli át.... hm.... Annyit mondhatok: Klári legközelebbre is ilyet rendelt, ez szerintem jót jelent. :)

watermelon-feta-salad-2016-2-of-2.jpg

Utóirat: az enyém így nézett ki, szerintem nem rossz, egészen hasonlít a fenti képekéhez, és jelentem: tényleg nagyon jól sikerült! A menta egyáltalán nem hiányzik róla, de a dinnye-feta-lilahagyma hármasa valóban frissítő különlegesség. :)

18921735_1885084571518752_308892743912201634_n.jpg

Forrás: www.garnishwithlemon.com

süti beállítások módosítása