Ünnepi lakoma szarvassal, szilvamártással, diós édesburgonyával

Boldog készülődést, isteni vacsorákat és ebédeket kívánunk mindenkinek az ünnepekre! Ha még hiányzik egy ötlet, akkor készíts velünk egy vadhúsos, szilvamártásos, diós krumplis vacsorát. A siker biztos lesz a család körében! 

191119-2.jpg

Fotó: KockacZukor

Hozzávalók:

  • fél kiló előre pácolt szarvashús
  • 4 kisebb édesburgonya
  • 1 kocka teavaj
  • 2 marék dió
  • 12 szem aszalt szilva
  • 1 fej vöröshagyma
  • 1 db húsleves kocka
  • 1 citrom leve
  • 2 kis babérlevél
  • 1 dl olívaolaj
  • bors

Elkészítés:

Az édesburgonyát megpucoljuk, félbe vágjuk, és előmelegített sütőben olívaolajjal meglocsolva, kicsit sózva pirosra sütjük. A diót durvára törjük, és egy serpenyőben megpirítjuk. Miután az édesburgonya megsült, annak tetejére rászórjuk a pirított diót.

A szarvashús pácolása már korábban megtörtént. Egy liter vízhez adtam két deci bort, 4 gerezd összetört fokhagymát, egy fej vöröshagymát nagy darabokra vágva, vegyesen zöldfűszereket, majorannát, kakukkfüvet, borsot, egy babérlevelet. Az egészet együtt felforraltam, majd miután lehűlt, a húst beletettem, és egy hétvégére a hűtőbe tettem.  A vacsorához frissen, vajon kisütöttem.

A szilva mártást aszalt szilvával készítettem. Először a hagymát vágtam apró darabokra, amit vajon megpirítottam, majd hozzáadtam a citrom levét, sót, borsot, a szilvákat, a babérlevelet. Felöntöttem két deci vízzel, hozzáadtam a leveskockát és összeforraltam az egészet, illetve addig főztem, amíg a szilva megpuhult. Kicsit adtam még hozzá vizet. Kivettem a babérlevelet, majd az egészet összeturmixoltam.

A szarvasra mertem a szilvamártást, és a ropogós, diós édesburgonyával tálaltam.

Jó étvágyat!

Az ünnepekre való készülődés során is enni kell, főzni kell, hát készíts velünk egy jó kis rakott tésztát.

-KockacZukor-

süti beállítások módosítása