Tarhonyás lecsó

Mindig megfeledkezek arról, hogy a magyar konyha a komoly és súlyos ételei mellett milyen egyszerű, olcsó, de ízletes fogásokat is tartogat. Talán nyáron ettem legutóbb lecsót a Balatonon, akkor tarhonya és köret nélkül, csak kolbásszal és tojással. Hogy most egy kicsit több legyen az étel súlya, tarhonyát is készítettem mellé.

190904-2.jpg

Fotó: KockacZukor

Hozzávalók:

  • 4 db vagy több Gyermelyi tojás
  • fél csomag Gyermelyi tarhonya
  • 1 dl étolaj
  • 1 nagy vöröshagyma
  • 5 vastag húsú színes lecsópaprika
  • 4 közepes lédús paradicsom
  • fél szál füstölt csemege kolbász
  • 1 tk őrölt pirospaprika
  • bors

Elkészítés:

Fél deci étolajon megpirítottam a tarhonyát egy lábosban, majd ráöntöttem a másfélszeres mennyiségének megfelelő vizet. Megsóztam, alacsony lángon kifőztem.

Fél deci étolajon a szeletelt hagymát megpirítottam, hozzáadtam a karikázott kolbászokat, majd a szeletelt paprikát és paradicsomot. (Én a paradicsomot leforrázom, és lehúzom róla a bőrét.) Fűszereztem, egy deci vizet hozzáadtam, negyed órán át főztem. Ráütöttem a tojásokat, 10 percig fedő alatt hagytam állni, hogy a tojások is megfőjenek.

A tarhonyát a kolbászos tojásos lecsóval együtt tálaltam.

Ha hideg, akkor forró leves is. :D Együnk együtt egy vajas karfiollevest pirított magvakkal.

-KockacZukor-

süti beállítások módosítása