Pisztráng fokhagymás kaporszósszal

Ajándékba kaptam filézett pisztrángot, aminek nagyon örültem, mert az ünnepek óta nem ettem halat. Sóztam, olívaolajjal öntöttem le, betettem egy éjszakára a hűtőbe. Másnap már illatozott is a sütőmben. Gondolkodtam rajta, hogy narancsos-citromos szószt készítsek-e hozzá, de aztán mégis a fokhagymás, kapros öntetre esett a választásom. Ti szeretitek a pisztrángot?

200129-2_1.jpg

Fotó: KockacZukor

Hozzávalók:

  • 4 ek Gyermelyi búzafinomliszt
  • 100 g Gyermelyi hosszúmetélt
  • 4 szelet filézett pisztráng
  • 1 csokor kapor
  • 3 gerezd fokhagyma
  • fél csokor metélőhagyma
  • bors
  • fél ek ecet
  • 3 dl tej
  • olívaolaj
  • fél ek cukor

Elkészítés:

A halat nyersen sóztam, és megkentem olívaolajjal, majd egy éjszakára a hűtőbe tettem. Másnap előmelegített sütőben, sütőpapírral bélelt tepsiben készre sütöttem.

A fokhagymákat összenyomtam, és apróra daraboltam. Egy kis lábosban olívaolajon picit pirítottam, majd hozzáadtam az aprított kaprot. Két keverés után hozzáadtam négy evőkanálnyi lisztet, amit szépen lassan kevergetve felöntöttem tejjel. Folyamatos kevergetés mellett sóztam és borsoztam is, adtam hozzá fél evőkanál cukrot. Az állagán a tejjel javítottam. Én később adtam hozzá egy kis ecetet is, de ez nem kötelező, ízlésed szerint használd.

A metélőhagymát aprítottam, a leszűrt tésztára szórtam belőle.

Jó étvágyat!

Mit szólnál ebédre egy édesburgonyás, tojásos raguhoz? Szuper választás, készítsd el velünk.

- KockacZukor -

süti beállítások módosítása