Almarózsa süti

Leveles tésztából eddig leginkább pizzás-, kakaós csigát készítettem, esetleg megtöltöttem lekvárral, és batyut formáztam belőle. Most egy rózsa formát készítettem nektek, almaszeletek segítségével. Látványos és ízletes is, nem utolsó sorban pedig gyorsan elkészíthető.

200303-2.jpgFotó: KockacZukor

Hozzávalók:

  • 1 db Gyermelyi tojás
  • 2 db alma
  • fél bögre cukor
  • 1 tk fahéj
  • 1 tk kókuszzsír
  • 2 lap leveles tészta

Elkészítés:

Az almát félbevágtam, a csumáját kiszedtem, majd egy krumplireszelő segítségével negyed szirmokat vágtam belőle. Azért használtam krumplihámozót, mert ezzel tudtam a legvékonyabb szeleteket vágni.

A leveles tésztát kiterítettem, és négy hosszú csíkra vágtam fel. Mindet megkentem tojással, megszórtam fahéjas cukorral, majd az almaszeleteket fektetve a tészta tetején úgy tettem egymás mellé sorba, hogy az a tészta fölött kicsit kilógjon, és az egyes almaszeletek valamennyire fedjék egymást. Majd a tészta alját felhajtottam a tetejéig, vagyis félbehajtottam hosszában. Ezután a hosszú almás csíkot feltekertem. Ezt ismételtem annyiszor, ahány csík tésztám volt.

Egy sütőtálat kókuszzsírral kikentem, és abba helyeztem az almarózsáimat. :-) Folyamatos ellenőrzés mellett 170 fokon, lassan készre sütöttem.

Előtte:

200303-2-2.jpg

Utána:

200303-2.jpg

Jó étvágyat!

Készítsünk együtt egy pihepuha túrós sütit is.

- KockacZukor -

 

süti beállítások módosítása