Keksz szalámi - a kicsik kedvence

Először úgy gondoltam, hogy cseppet túlzásba vittem a mennyiséget - hiszen három hosszú csokis rúd lett a megadott hozzávalókból -, de aztán rájöttem, hogy ha egyet elteszek a fagyasztóba, akkor két-három hét múlva nagyon boldogan veszem majd elő ismét. :-) Vagyis ha Te csak kis adagot készítenél, illetve kevesebbet, akkor mindenképpen felezd, harmadold a hozzávalók arányát. ;-)

200417-2.jpg

Fotó: KockacZukor

Hozzávalók:

  • 2 db Gyermelyi tojás
  • 2 dl tej
  • 100 g vaj
  • 230 g porcukor
  • 150 g kakaópor
  • 1 kg vaníliás keksz
  • (esetlegesen: 1-2 tk rum aroma)

Elkészítés:

A tojásokat és a cukrot habverővel felkevertem. Hozzáadtam a lágy vajat és kakaóport, valamint a tejet. Ledaráltam a kekszet, és a folyékony részhez kevertem. A masszából rudakat formáztam, és zsírpapírba tekerve a hűtőbe tettem jó pár órára.

Ha van hosszúkás szilikon formád, abba is teheted, így formát is adhatsz a sütinek. Én nem szeretem a rum aromát, de sokan kedvelik, így ezzel, vagy tört dióval, esetleg aprított aszalt gyümölccsel, gyümölccsel is összekeverhető a massza és ezekkel gazdagabbá tehető az íze.

Csak hidegen szeletelhető. Hűtőben kell tartani.

Jó étvágyat!

Töltsünk együtt padlizsánt is! :-)

- KockacZukor -

süti beállítások módosítása