Tökös süti – VIDEÓ blog

A sütőtököt felhasználjuk sütve, krémleves formájában, de sütemény alapanyagaként is. Magját pörkölik, a magból étolaj nyerhető. A sárga tök minden része hasznos, egészséges.  Az őszi sütőtökös, tojásos salátám után most egy illatos téli sütőtökös desszertet készítettem nektek.

200112-2.jpg

Fotó: KockacZukor

VIDEÓ

Hozzávalók:

  • 2 bögre Gyermelyi búzafinomliszt
  • 2 db Gyermelyi tojás
  • fél sütőtök pürésítve
  • 1 bögre cukor
  • 1 csomag sütőpor
  • 5 ek teavaj
  • 1 tk vanília aroma
  • 1 tk őrölt vagy friss reszelt gyömbér
  • 1 kk őrölt fahéj
  • csipet szerecsendió
  • csipet só
  • 2 ek porcukor
  • 2 marék dió

Elkészítés:

A sütőtököt megsütöttem, a húsát kikanalaztam és összenyomkodtam villával. A diót egy serpenyőben megpirítottam, és nagyobb darabokra törtem. A lisztet, a sütőport, a gyömbért, fahéjat és szerecsendiót, valamint a sót egy nagyobb tálban összekevertem. Majd egy másikban összekevertem a két tojást, sütőtököt, cukrot, vaníliát, olvasztott vajat, majd ezt a keveréket a száraz anyaghoz kevertem. Egy közepes nagyságú tűzálló tálat vagy formát kivajaztam, majd liszteztem, és a keveréket beleöntöttem. Előmelegített sütőben készre sütöttem, tűvel ellenőriztem, hogy megsült-e. Miután kivettem a sütőből megszórtam porcukorral, és a közben egy serpenyőben megpirított dióval.

Jó étvágyat!

A kesudiókrémes tarka tésztát készítsd el velem a videónk segítségével.

-KockacZukor-

süti beállítások módosítása