Epres-túrós, reszelt süti – lépésekben

Miután egész héten én sütök, főzök, mosogatok, teszek-veszek a konyhában, a vasárnapi napon mindezt a feladatot a párom kapja, a reggeli -és ebédkészítés, mosogatás, elpakolás, minden az ő feladata. ;) Mégsem bírtam ki, hogy amíg ő a főfogást készítette, én egy sütit ne süssek. A tíz hónaposunk az etetőszékből figyelt minket, imádja a szüleit főzés-sütés közben lesni. Remélem, nemsokára segíteni is fog nekünk. :-)

200622-2.jpgFotók: KockacZukor

Hozzávalók:

  • 400 g Gyermelyi búzafinomliszt
  • 4 db Gyermelyi tojás
  • 440 g túró
  • 350 g eper
  • 350 g cukor
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 1 csomag sütőpor
  • 3 ek kakaópor
  • 20 dkg vaj

Elkészítés:

egyben-logo-800.jpg

A négy tojást sárgájára és fehérjére választottam, úgy, hogy három tojás sárgáját és négy tojás fehérjét használtam fel ebből a sütihez.

Három tojás sárgáját, a túrót, 200 g cukrot, egy csomag vaníliás cukrot összekevertem. A tojások fehérjét habbá vertem, majd a túrós masszához forgattam lassan.

Az epreket megmostam, és negyedekre vágtam.

A tésztához a lisztet, sütőport, egy csomag vaníliás cukrot, 150 g cukrot, 3 evőkanál kakaóport, egy tojás sárgáját kevertem össze, és a vajat belevagdostam, majd az egészet tésztává gyúrtam. Két vastagabb rudat formáztam belőle, és betettem a mélyhűtőbe, ahol 2-3 órát is állt.

Miután ez az idő letelt, egy sütőpapírt tettem egy tepsibe, és az egyik fagyott tésztarudat lereszeltem, és elegyengettem rajta. Erre rátettem a túrót, majd az epreket, és a legvégén a tetejére reszeltem a másik fagyott rudat is.

Előmelegített sütőben 175 fokon készre sütöttem.

Miután kihűlt, szeleteltem. Isteni finom... bár a párom azt mondta, hogy ő még el tudna képzelni egy gombóc fagyit is mellé. :D Na majd legközelebb.

Jó étvágyat!

Készíts a családnak egy különlegesen ízletes ebédet: csirkemájat tahinivel, póréhagymával és mango chutneyval. Garantált a sikere! ;-)

- KockacZukor -  

süti beállítások módosítása