Gombás, tejfölös húsgolyók - lépésekben

A kisfiam első „igazi” felnőtt étele, amit felfalt, az a húsgolyó volt. Azóta rendszeresen készítek, és a lelkesedése nem múlik. Ugyan gombát még nem adok neki, a tésztát is csillogó szemekkel falja, még ha annak nagy része a földön is köt ki.

201014-2_1.jpgFotó: KockacZukor

Hozzávalók:

  • 160 g Gyermelyi VitaPasta szarvacska
  • 2 db Gyermelyi tojás
  • 1 ek Gyermelyi búzafinomliszt
  • 2 dl alaplé
  • 450 g gomba
  • 600 g darált sertés
  • fél bögre panírmorzsa
  • 2 dl tejföl
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 2 db vöröshagyma
  • 2 ek vaj
  • bors
  • majoránna
  • fél csokor friss petrezselyem

Elkészítés:

folyamat-2.jpg

A tésztát sós vízben kifőztem.

A darált húst összekevertem két tojással, panírmorzsával, egy aprított vöröshagymával és a fokhagymákkal, majd fűszereztem borssal, sóval, majoránnával. Kis gombócokat gyúrtam a keverékből, és nem olajon, hanem sütőben, tűzálló tálban, sütőpapíron sütöttem ki őket.

Vajon dinszteltem a másik aprított vöröshagymát, majd a szeletelt gombát rádobtam, sóztam, és együtt pároltam, sütöttem őket, majd felöntöttem a liszt, a tejföl és az alaplé keverékével. Addig kevergettem, amíg a szósz besűrűsödött.

Hozzá adtam a gombócokat és a tésztával tálaltam. Friss petrezselyemmel szórtam meg.

Jó étvágyat!

Szerintem ez a pöttyös palacsinta mindenkinek ízlene a főétel után.

- KockacZukor -

süti beállítások módosítása