Hideg uborkaleves pirított mogyoróval – lépésekben

Nem csak a nyári melegben tud üdítő lenni egy ízletes uborkaleves, hiszen egy finom fagylaltot is milyen jól esik télen elkanalazni a meleg takaró alatt. Én most ezt a hideg levest kívántam meg, és mivel főzni sem kell, nem kellett sokáig várnom, hogy elkészüljön. Csodálatos! Próbáld ki. :)

200812-2.jpg

Fotó: KockacZukor

Hozzávalók:

  • 1 db Gyermelyi tojás
  • 200 g görög joghurt
  • fél citrom leve
  • 1 db kígyóuborka
  • 2-3 szál kapor
  • 1 marék mogyoró
  • 1 tk cukor
  • 1 gerezd fokhagyma
  • bors

Elkészítés:

lepesek-2.jpg

Az uborkát megmostam és kockákra vágtam. A tojást keményre főztem. Az uborkához adtam a joghurtot, a megpucolt fokhagymagerezdet, a tojást, a kaprot, borsot, sót, és összeturmixoltam. A mogyorót egy serpenyőben átpirítottam, hozzáadtam a kevés cukrot is. Majd a kicsit karamellizálódott mogyorót ledaráltam. A levesbe belenyomtam fél citrom levét. Kicsit hűtőbe tettem.

A tálalásnál a levest megszórtam a mogyoróval, kaporral és a citrom reszelt héjával.

Jó étvágyat!

Reggelire, pirítós mellé készíts egy szuper mediterrán tojássalátát is! Mert mennyei! :-)

-KockacZukor-

süti beállítások módosítása