Mangó, avagy a szívemben már nyár van

Igen, mangóóó, avagy a nyár előhírnöke! Valljuk be, nagyon vártuk a tavaszi napsütést, és isteniek ezek a jó kis napsugaras napok, de az ember eredendően telhetetlen, és én sem vagyok ezzel másként. Titkon már most a nyarat várom...

mango-2360551_640_1.jpg

A mangó egy igazi nyári, trópusi gyümölcs, és amikor megláttam, hogy Kockaczukor egy édességreceptben használta, elmosolyodtam, és magam is mangóra vágytam otthon, de azonnal. Ezt a remek receptet találtam, és bár konzerv mangóból készül, mégis friss nyárváró finomság. Készítsétek el például az első meleg, kint sütögetős kerti partira desszertként.

Ez a csoda pedig nem más, mint vajas vanília cupcake egy csipetnyi kókusszal, és gazdag mangókrémmel. A vajkrém íze édes és mangós, gyönyörű sárga színe pedig az első meleg napsugarakat idézi. Normál muffin formákba adagolva a tésztát, emberes sütemények lesznek belőle, de ha már eleve mini muffin kapszlikban sütjük ki, éppen harapásnyi falatkák formájában részesülhetünk ebből a bűnös élvezetből.

Hozzávalók 12 normál darabhoz (vagy 24 mini cupcake-hez):

  •     1 & ⅓ csésze liszt

  •     ½ teáskanál sütőpor

  •     ¼ teáskanál szódabikarbóna

  •     ¼ teáskanál só

  •     ½ csésze sótlan vaj, olvasztott és lehűtött

  •     1 csésze cukor

  •     1 nagy tojás

  •     ¼ csésze kókusz ízesítésű joghurtot (vagy vanília, esetleg kevés kókusztej helyette)

  •     ¾ csésze tej (zsíros lehetőleg)

  •     1 tk vanília


A vajkrém összetevői pedig:

  • ½ csésze sótlan vaj, szobahőmérsékleten
  • ½ csésze mangó püré (a lecsöpögtetett konzerv mangót pürésítsd botmixerrel)
  • 3-4 csésze porcukor


Elkészítés:

Melegítsük elő a sütőt 180 fokra, és készítsük elő a muffin sütőtepsit, benne 12 papírkapszlival. Ha a mini verzió mellett döntesz, bármilyen sütőlemezre ráteheted a kb. 24-30 darab mini papírformát.

Egy nagy tálban keverd össze a lisztet, a sütőport, a szódabikarbonát és a sót. Majd egy másik tálban habverőben dolgozd össze az olvasztott vajat a cukorral. Add hozzá a tojást, a joghurtot (ha nem kapsz kókuszos joghurtot, kókusztejjel is pótolhatod), a tejet és a vaníliát. Keverj össze mindent, majd a keverékhez adagold hozzá a száraz hozzávalókat is. Sima, homogén tésztát kell kapnod, ha készen vagy. A papírkapszlikat töltsd ¾ részig tésztával. Ne tömd teljesen tele, mert túlemelkedik, és kifolyik a formából. Én már jártam így egyszer. :) Inkább használj több papírformát. Kábé 18-20 perc alatt ideálisra sül, tűpróbával érdemes ellenőrizned.

A csodás, sárga krémhez a vajat krémesre kell keverned, majd hozzáadni a mangót összepürésítve. Ehhez adagold a porcukrot. Majd a krémet habzsákból nyomd a kihűlt sütikék tetejére. Díszítő cukorkákkal még ellenállhatatlanabbá teheted.

Szerintem álomguszta. Próbáld ki. ;)

süti beállítások módosítása